REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
przez: AMMCO Sp. z o.o.
przy użyciu: Serwisu Internetowego Webdesign-ANA.pl
wersja z dnia 12.11.2019 r.
- 1. Przepisy ogólne
- Operatorem serwisu jest AMMCO Sp. z o.o., ul. Agrestowa 7, 62-090 Bytkowo, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez SAD REJONOWY POZNAN – NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SADOWEGO pod numerem KRS: 0000786040, NIP: 7811996095, REGON: 383339606,, zwana dalej: „Usługodawcą”
- Usługodawca świadczy usługi – wyłącznie drogą elektroniczną (zwane dalej: „Usługami”), poprzez serwis internetowy RODOSKAN.PL, zwany dalej „Serwisem”.
- Działalność Usługodawcy polegają na przygotowaniu i dostarczeniu Klientowi Usług:
- budowy stron i serwisów internetowych,
- budowy sklepów internetowych,
- serwisu i doradztwa w zakresie obsługi i utrzymania stron internetowych,
- doradztwa biznesowego w zakresie zgodności stron, serwisów i sklepów z przepisami prawa.
- Efektami Usług świadczonych przez Usługodawcę dla Klienta (zwane dalej „Efektami”) są:
- strony i serwisy internetowe,
- sklepy internetowe,
- rekomendacje i zmiany w należących do klienta stronach, serwisach i sklepach internetowych,
- dokumenty typu: polityka prywatności strony, serwisu lub sklepu internetowego, regulamin sklepu, itp..
- Usługi są świadczone droga elektroniczną, z zachowaniem najwyższej staranności i w przystępnej dla Klienta cenie. Świadczenie Usług ma miejsce wyłącznie przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość a rezultat Usług jest przekazywany wyłącznie za pomocą email. Usługodawca w związku z realizacją Usług nie prowadzi biura stacjonarnego w którym możliwe byłoby osobiste spotkanie z Klientem.
- Osoba korzystająca z Usług zwana jest „Klientem”.
- Usługodawca może udostępnić Serwis w celu zamieszczania przez inne podmioty reklam, np. Google AdSense. Wpływy z tego tytułu przysługują wyłącznie Usługodawcy.
- O ile Regulamin nie stanowi inaczej, wszelkie oświadczenia woli, zawiadomienia i kontakty pomiędzy Usługodawcą a Klientem następują w formie elektronicznej:
- na adres e-mail podany przez Klienta korzystaniu z Usługi;
- poprzez funkcjonalności Serwisu (np. formularz kontaktowy).
- Wszelkie prawa autorskie do Serwisu przysługują Usługodawcy. Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie Serwisu bez zgody Usługodawcy jest zabronione. Za wykorzystywanie treści zamieszczonych na Serwisie Usługodawca może naliczyć adekwatną opłatę licencyjną na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994r(art.79,ust.1pkt3,lit.b)).
- Klient zobowiązuje się do użycia Efektów Usług na cele własnej działalności a nie do dalszej dystrybucji. Wszelkie prawa autorskie do Raportów i dokumentów przysługują Usługodawcy. Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie na użytek inny niż własna działalność Klienta, bez zgody Usługodawcy jest zabronione. Za wykorzystywanie ich do dalszej dystrybucji Usługodawca może naliczyć adekwatną opłatę licencyjną na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994r(art.79,ust.1pkt3,lit.b)).
- Usługodawca zobowiązuje się do zachowania poufności wszelkich informacji uzyskanych w związku z realizacją Usługi.
- 2. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usługi
- Do korzystania z Usługi wymagane są:
- Dostęp do Internetu;
- Poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu Cookie, np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome w wersji aktualnej na dzień skorzystania z usługi;
- Włączona obsługa Cookie oraz JavaScript;
- Działające konto poczty elektronicznej;
- Programy na komputerze Klienta zapewniające odczytywanie plików w formatach: Microsoft Office (w szczególności formatu .docx) oraz PDF (Adobe).
- 3. Klient
- Korzystającym z Usługi może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawą.
- Warunkiem korzystania z Usług jest akceptacja Regulaminu.
- Klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje wszystkie jego postanowienia.
- Klient może bezpłatnie pozyskać, odtworzyć i utrwalić Treść Regulaminu ze strony Serwisu lub kierując wniosek o udostępnienie do Usługodawcy.
- Klient podający dane firmy lub instytucji w celu wystawienia faktury korzysta z Usługi jako przedsiębiorca (nie jest konsumentem), co oznacza, iż Usługa jest realizowana jest bezpośrednio w związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Akceptując Regulamin, Klient oświadcza (świadomy skutków i odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych lub niezgodnych ze stanem rzeczywistym danych), że
- Nie prowadził, nie prowadzi i nie zamierza prowadzić jakiejkolwiek działalności polegającej na praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w rozumieniu ustawy z 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2014 r., nr 455), lub w której występowałyby jakiekolwiek elementy powyższych czynów.
- Nie zamierza dopuszczać się jakichkolwiek czynów polegających na ukrywaniu dochodów, zatajeniu dochodów, uchylaniu się od płacenia podatków i innych zobowiązań publicznoprawnych, a także innych czynów zabronionych przez ustawę – Kodeks karny skarbowy.
- 4. Newsletter
- Klient zapisuje się do Newslettera podając adresu poczty elektronicznej (email) w formularzu zapisu do Newslettera oraz wyrażając zgodę na otrzymywanie Newslettera. Newslettera może zawierać informację handlową lub materiały marketingowe.
- Zapisanie się do Newslettera i otrzymywanie go jest bezpłatne.
- Klient niezwłocznie po zapisaniu się do Newslettera otrzymuje wiadomość e-mailową z linkiem, którego kliknięcie spowoduje potwierdzenie zapisania.
- Newsletter jest wysyłany w formacie HTML lub TXT na podany przez Klienta adres email.
- Klient ma w każdym momencie możliwość rezygnacji z Newslettera przez kliknięcie na znajdujący się w Newsletterze właściwy link.
- Klient po wyrażeniu przez niego odpowiedniej zgody może otrzymywać czasowe rabaty na kolejne usługi. Przyznanie rabatu również następuje drogą e-mailową.
- 5. Realizacja Usług
- Zakup i realizacja Usługi następuje zgodnie ze schematem:
- Klient wysyła prośbę o wycenę usługi jaką jest zainteresowany na adres info@webdesign-ana.pl lub za pomocą formularza kontaktowego na stronie webdesign-ana.pl
- Klient i Usługodawca ustalają zakres, czas i koszt usługi.
- Klient podpisuje „Umowę o świadczeniu usług” oraz potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu.
- W czasie ustalonym prze Strony następuje realizacja zamówionej usługi.
- Po wykonaniu usługi Usługodawca przygotowuje i przesyła na adres email Klienta dokument podsumowujący wykonaną usługę oraz fakturę VAT.
- Klient dokonuje płatności na podstawie faktury VAT przesłanej mu przez Usługodawcę.
- Klient ma możliwość zakupu Bonu podarunkowego – jest to dokument, który stanowi wynagrodzenie lub jego część za świadczenie Usług przez Usługodawcę. Bon jest bezimienny i może być wykorzystany przez Klienta lub osobę, której przekaże on Bon podarunkowy (zwaną dalej „Obdarowanym”). Zakup i realizacja Bonu podarunkowego następuje zgodnie ze schematem:
- Usługodawca prezentuje w swoim sklepie internetowym różne warianty bonów podarunkowych.
- Klient dokonuje wyboru i zakupu wybranego bonu upominkowego.
- Opis bonu podarunkowego zawiera szczegóły jego realizacji.
- Klient wybiera z oferty Sklepu Bon podarunkowy będącą przedmiotem zamówienia klikając klawisz Dodaj do koszyka (lub równoznaczny).
- Będąc w Koszyku potwierdza zakup klikając klawisz Przejdź do kasy.
- Wypełnia formularz Zamówienia, w którym podaje dane do faktury.
- Potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu.
- Dokonuje płatności poprzez system płatności online.
- W momencie otrzymania przez Usługodawcę informacji o opłaceniu Zamówienia umowa sprzedaży między Usługodawcą i Klientem zostaje zawarta.
- Usługodawca przesyła Klientowi na adres email podany w Formularzu zamówienia elektroniczną fakturę VAT.
- W ciągu 24 godzin (czas liczony jest z wyłączeniem weekendów i innych dni ustawowo wolnych od pracy) Usługodawca przygotowuje i przesyła na adres email Klienta dokument podsumowujący zakupiony Bon podarunkowy.
- Klient może wykorzystać Bon podarunkowy samodzielnie lub przekazać go Obdarowanemu.
- Bon jest ważny do wykorzystania przez 12 miesięcy od jego zakupu. Po upływie daty jego ważności Klientowi ani Obdarowanemu nie przysługuje wymiana bonu na gotówkę lub inne usługi Usługobiorcy.
- W zakresie Usługi leżą elementy wymienione w ofercie, Klient powinien przyjąć, że elementy nie wymienione w ofercie leżą poza zakresem Usługi i ich ewentualna realizacja będzie się opierać na dodatkowych indywidualnych ustaleniach ze Usługodawcą.
- Klient otrzymuje informacje e-mailowe o statusie jego sprawy, a także inne informacje niezbędne do korzystania z Usług, jak również prośby o wystawienie opinii, wiadomości dotyczące egzekwowania przestrzegania przepisów prawa, lub Regulaminu, informacji o nowych funkcjonalnościach Serwisu.
- Klient ma prawo przesyłać email pytania dodatkowe odnoszące się do otrzymanego Podsumowania wykonanej usługi. Przewidywany termin udzielenia odpowiedzi na wynosi 48 godzin od otrzymania Pytania licząc dni robocze.
- Udzielenie odpowiedzi jest bezpłatne o ile pytanie:
- a) nie wykracza poza zakres Zamówienia;
- b) nie wiąże się z nadesłaniem dodatkowych dokumentów;
- c) ma na celu jedynie wyjaśnienie wątpliwości, Klienta co do treści przesłanego mu Podsumowania lub doprecyzowanie zagadnień poruszanych w jego treści.
- Usługodawca odpowie wyłącznie na pytania przesłane z emaila podanego przez Klienta podczas składania zamówienia.
- Usługodawca, przygotowując Podsumowanie zamówionej usługi może zwrócić Klientowi uwagę na zagadnienia będące poza zakresem realizowanej Usługi. Dalsze realizacja tych zagadnień wymaga indywidualnych ustaleń Stron i złożenia nowego zamówienia.
- Jeżeli informacje dostarczone przez Klienta są niekompletne lub nie pozwalają na realizację Usługi w całości, zostanie ona zrealizowana w takim zakresie na jaki pozwala stan faktyczny w chwili realizacji Usługi.
- W takim wypadku Klient nie może powoływać się na niekompletność przesłanego podsumowania Usługi lub jego nieprzydatność, jak i na szkody poniesione w wyniku skorzystania z otrzymanych ocen i dokumentów i nie może żądać zwrotu wynagrodzenia.
- Skanujemy stronę internetową, nie skanujemy procesu sprzedażowego ani całego działania firmy. Taka usługa wymaga indywidualnej wyceny. Chcesz wiedzieć więcej napisz do nas.
- Realizacja Usługi następuje w oparciu o materiały przekazane przez Klienta.
- 6. Informacje ogólne i Warunki realizacji korzystania z Serwisu i realizacji Usług.
- Przeglądanie asortymentu Serwisu i zakup usługi nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez Klienta na Usługi możliwe jest przez podanie niezbędnych danych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Użytkowanie Serwisu przez Klienta jest zabezpieczone w sposób następujący: szyfrowanie danych przez protokół SSL.
- Wszelkie dane w Serwisie są wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej i stanowią treść cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5) ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., nr 827). Nie są one zapisane na nośniku materialnym i dostarczane elektronicznie (poprzez Serwis i email).
- Email stanowi trwały nośnik, umożliwia bowiem przechowywanie informacji kierowanych osobiście do Klienta, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Językiem komunikacji między Klientem a Usługodawcą jest język polski, chyba że ustalony zostanie inny język.
- Językiem właściwym dla realizacji usługi jest język polski.
- Klient wyraża zgodę na powierzenie przez Usługodawcę realizacji usługi wybranej przez Usługodawcę lub samego Klienta osobie trzeciej.
- Usługodawca może odmówić wykonania Usługi, jeśli uzna, iż może to naruszać przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady współżycia społecznego lub zasady etyki zawodowej, realizacja usługi może wiązać się ze zbyt dużym ryzykiem lub też nie posiada wiedzy i kwalifikacji odpowiednich do jej wykonania. W takich wypadkach, Usługodawca zawiadamia Klienta o niemożliwości wykonania Usługi i zwraca Klientowi zapłacone wynagrodzenie w terminie 3 dni od podania przez Klienta numeru rachunku oraz odesłania podpisanej korekty faktury (o ile jest to konieczne).
- 7. Faktura, zgoda na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną
- Klient, który jest przedsiębiorcą podaje nazwę i adres firmy oraz NIP w celu otrzymania faktury VAT dokumentującej zapłatę wynagrodzenia.
- Klient, działając na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. poz. 1528) oświadcza, iż akceptuje faktury VAT wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej w formacie PDF, wysyłane z adresu mailowego info@webdesign-ana.pl (faktury nie będą wysyłane pocztą tradycyjną w wersji papierowej), bez podpisu Klienta (e-faktura).
- Klient oświadcza, iż zapoznał się i akceptuje zasady wystawiania i przesyłania e-faktur.
- Na żądanie Klienta faktura papierowa jest wysyłana także pocztą na adres wskazany przez Klienta w terminie 7 dni od dnia doręczenia Usługodawcy żądania.
- Klient powinien w Zamówieniu zadeklarować, że usługa jest wykonywana na rzecz podmiotu gospodarczego i podać dane firmy.
- Usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej są zwolnione z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej na podstawie §4 ust. 3 pkt 2) w zw. z poz. 39 Załącznika do Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 16 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 2177).
- 8. Prawo Konsumenta odstąpienia od umowy
- Klient, będący konsumentem (Konsument) może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Informację o odstąpieniu należy przesyłać pocztą email na adres info@webdesign-ana.pl korzystając przy wysyłce z adresu podanego w Formularzu Zamówienia. Ze względów dowodowych zaleca się wysłanie reklamacji emailem z opcją potwierdzeniem odbioru.
- Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W razie odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Usługodawca zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrotu płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę (tj. przesłał Konsumentowi Podsumowanie wykonanej usługi). Niniejszym Usługodawca informuje Konsumenta, że po spełnieniu przez Usługodawcę świadczenia (tj. przesłaniu Konsumentowi Podsumowania wykonanej usługi) Konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, a Konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi przez Usługodawcę przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy o prawach Konsumenta.
- Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta Konsument, który odstępuje od Umowy przed przesłaniem mu Podsumowania wykonanej usługi, ma obowiązek zapłaty za czynności wykonane przez Usługodawcę do chwili odstąpienia od umowy (w szczególności za analizę strony i dokumentów i przygotowywanie Podsumowania wykonanej usługi). Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem wynagrodzenia.
- 9. Opinie
- Po otrzymaniu Podsumowania zleconej usługi Klient może wystawić Usługodawcy opinię. Wystawienie opinii nie jest obowiązkowe.
- Opinie wystawiane przez Klientów traktowana są jako jawne i mogą być opublikowane w Serwisie. Klient, wystawiając taką opinię, wyraża zgodę na jej publikację wraz z imieniem Klienta podanym w rubryce „Imię”.
- Opinia powinna być zgodna za stanem faktycznym, obiektywna i rzetelna, nie może naruszać przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz dobrych obyczajów oraz dobrego imienia lub renomy Usługodawcy.
- Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść Opinii.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności oraz zastrzega sobie prawo do niepublikowania Opinii w przypadku gdyby nie byłą ona zgodna za stanem faktycznym, obiektywna i rzetelna, naruszała przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz dobrych obyczajów oraz dobre imię lub renomę Usługodawcy.
- 10 Pozbawienie Klienta możliwości składania zamówień w Serwisie.
- Usługodawca ma prawo do natychmiastowego pozbawienia Klienta możliwości składania zamówień w Serwisie w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Nie pozbawia to Usługodawcy dochodzenia naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- 11. Ochrona danych osobowych, Polityka Cookies
- Zasady ochrony danych osobowych Klientów są szczegółowo opisane w Polityce Prywatności i Polityce Cookies, które są dostępne w Serwisie.
- Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych przez Usługodawcę w ramach Serwisu w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, opisanych w Regulaminie, zarówno w sposób całkowicie zautomatyzowany, częściowo zautomatyzowany jak i w sposób inny niż zautomatyzowany odbywa się na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Jeżeli Klient przekazuje jakiekolwiek dane osobowe (swoje i/lub osób trzecich), Jeżeli w zakresie realizacji Usługi następuje przetwarzanie danych osób trzecich poprzez ich sczytanie ze strony internetowej wskazanej w Formularzu zlecenia, Usługodawca przyjmuje, że Klient uzyskał te dane osobowe legalnie i bez naruszania obowiązujących przepisów prawa.
- 12. Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za skutki wynikłe z:
- niedostosowania się Klienta do wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z Serwisem;
- braku możliwości dostępu do Serwisu wynikającego z przyczyn od Usługodawcy niezależnych;
- siły wyższej;
- awarii, przyczyn leżących po stronie dostawców Internetu, awarii sprzętu lub oprogramowania Klienta;
- niewłaściwego korzystania z Serwisu lub poczty email przez Klienta;
- zastosowania się do ogólnie dostępnych treści zamieszczonych w Serwisie;
- krótkiej przerwy technicznej w funkcjonowaniu Serwisu w przypadku planowanej, bieżącej obsługi Serwera oraz oprogramowania Serwisu;
- oznaczenia wiadomości od Usługodawcy do Klienta lub od Klienta do Usługodawcy jako Spam;
- niezastosowania się przez Klienta do Regulaminu, w szczególności zasad zadawania Pytań.
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Usługodawca nie gwarantuje ani nie zapewnia skutecznej realizacji celów zakładanych przez Klienta przy zamawianiu Usługi a jedynie dostarcza zamówione Efekty Usługi.
- Klient jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić Usługodawcę o zmianie wszelkich swoich danych podanych w Zamówieniu, w tym adresie poczty elektronicznej, pod rygorem uznania wiadomości przychodzących na poprzedni adres za skutecznie otrzymane.
- W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem, Usługodawca ponosi odpowiedzialność tylko za winę umyślną lub rażące niedbalstwo.
- Jeżeli szkoda nie jest wynikiem winy umyślnej Usługodawcy, jego odpowiedzialność wobec Klienta ograniczona jest do 10 (dziesięcio)-krotności wynagrodzenia brutto uiszczonego przez Klienta za świadczoną przez Usługodawcę usługę, której nienależyte wykonanie lub niewykonanie jest źródłem odpowiedzialności.
- Usługodawca odpowiada jedynie za szkodę rzeczywistą i nie odpowiada za utracone korzyści, szkodę ekonomiczną itp.
- W przypadku Konsumentów, ust. 4-5 nie mają zastosowania w przypadku rażącego niedbalstwa Usługodawcy.
- 13. Reklamacje
- Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę należy przesyłać email na adres info@webdesign-ana.pl korzystając przy wysyłce z adresu podanego w Formularzu Zamówienia. Ze względów dowodowych zaleca się wysłanie reklamacji emailem z opcją potwierdzeniem odbioru.
- Reklamacja powinna zawierać w szczególności:
- wskazanie Usługi, z którą wiąże się reklamacja oraz numeru Zamówienia;
- wskazanie i uzasadnienie zarzutów będących podstawą reklamacji;
- wskazanie zakresu żądania Klienta składającego reklamację.
- Jeśli reklamacja nie zawiera danych, o których mowa w ust. 2, Usługodawca, w terminie 3 dni od jej doręczenia, może wezwać Klienta do uzupełnienia danych.
- W ciągu 14 dni od dnia doręczenia reklamacji w sposób wskazany w ust. 1 Usługodawca rozpatrzy reklamację w ten sposób, iż wyśle odpowiedź na adres Klienta podany w Formularzu Zamówienia, zawierającą propozycję załatwienia reklamacji. Jeśli Usługodawca wezwał Klienta do uzupełnienia reklamacji, termin liczy się od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
- Usługodawca może nie uwzględnić reklamacji, gdy:
- Usługodawca odmawia odpowiedzi na pytania poza zakresem Zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia;
- Usługa została zrealizowana z opóźnieniem, ale Klient został o tym zawiadomiony i nie skorzystał z prawa do odstąpienia od Umowy (rezygnacji z Usługi);
- Usługa została zrealizowana w oparciu o prawo polskie, mimo iż Klient oczekiwał, iż będzie przygotowana w oparciu o prawo obce;
- W terminie 7 dni od udzielenia odpowiedzi przez Usługodawcę Klient wskazuje, czy akceptuje propozycję Usługodawcy.
- Postępowanie reklamacyjne jest wyczerpane:
- z chwilą bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 3 lub
- jeśli Klient nie akceptuje propozycji Usługodawcy załatwienia reklamacji – po upływie terminu wskazanego w ust. 6 lub
- po zaakceptowaniu propozycji rozpatrzenia reklamacji przez Klienta.
- Przy składaniu reklamacji Usługodawca nie wymaga okazania faktury, ponieważ z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej Usługi zapłata dotyczyła. Konsument może także skorzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, w szczególności z pomocy miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów lub innych instytucji udzielających pomocy konsumenckiej. Ich wyszukiwarka dostępna jest na stronie http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php.
- Usługodawca informuje, iż Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności z:
- Pomocy miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów (ich lista dostępna jest na stronie http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php.
- Mediacji pozasądowej – gdzie strona trzecia, którą jest mediator lub arbiter, pomaga w osiągnięciu porozumienia bez konieczności angażowania wymiaru sprawiedliwości.
- Pomocy organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Federację Konsumentów pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00, opłata wg taryfy operatora) oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl.
- Platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Zasady dostępu do procedur pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr, pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- 14. Postanowienia końcowe
- Postanowienia Regulaminu nie uchybiają przepisom o ochronie Konsumentów, jeśli Klient jest osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej z Usługodawcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego), w szczególności art. 384-3854 Kodeksu cywilnego. Jeśli jakikolwiek przepis jest niezgodny z przepisami o ochronie konsumentów, nie będzie on wobec nich stosowany przez Usługodawcę.
- Treść Regulaminu jest udostępniona nieodpłatnie na stronie internetowej Serwisu: rodoskaner.pl, w taki sposób, aby Klient przed i po jego akceptacji mógł Regulamin przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności, zgodnie z art. 384 § 4 kodeksu cywilnego. Klient i Usługodawca mogą przechowywać treść Regulaminu w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim treść ta służy. Klient i Usługodawca mogą odtworzyć przechowywaną treść Regulaminu w niezmienionej formie.
- Wszelkie spory między Klientem a Usługodawcą rozpoznaje – w przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem – sąd wyłącznie właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 12.11 2019 r.
- Usługodawca może zmienić Regulamin w każdym czasie.
POUCZENIE O PRAWIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY DLA KONSUMENTA
- Klient, będący konsumentem (Konsument) może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, czyli od dnia, w której dokonał on zapłaty.
- Informację o odstąpieniu należy przesyłać pocztą email na adres info@webdesign-ana.pl korzystając przy wysyłce z adresu podanego w Formularzu Zamówienia. Ze względów dowodowych zaleca się wysłanie reklamacji emailem z opcją potwierdzeniem odbioru.
- Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W razie odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Usługodawca zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrotu płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę (tj. przesłał Konsumentowi Podsumowanie wykonanej usługi). Niniejszym Usługodawca informuje Konsumenta, że po spełnieniu przez Usługodawcę świadczenia (tj. przesłaniu Konsumentowi Podsumowania wykonanej usługi) Konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, a Konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi przez Usługodawcę przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy o prawach Konsumenta.
- Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta Konsument, który odstępuje od Umowy przed przesłaniem mu Podsumowania wykonanej usługi, ma obowiązek zapłaty za czynności wykonane przez Usługodawcę do chwili odstąpienia od umowy (w szczególności za analizę strony i dokumentów i przygotowywanie Podsumowania wykonanej usługi). Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem wynagrodzenia.